





I lager
1-3 vardagar
| Art.nr. | Namn | Färg | Volym | Typ/Modell | Lagerstatus | Pris | Kvantitet | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | 8555881 | Sopsäck K2 Rosa 125 liter 10-pack | Rosa | 125 liter | Stödjer Bröstcancerförbundet | I lager 1-3 vardagar | 61.25 kr/rl |
| Bild | ![]() |
|---|---|
| Art.nr. | 8555881 |
| Namn | Sopsäck K2 Rosa 125 liter 10-pack |
| Färg | Rosa |
| Volym | 125 liter |
| Typ/Modell | Stödjer Bröstcancerförbundet |
| Pris | 61.25 kr/rl |
| Lagerstatus | I lager 1-3 vardagar |
För varje såld produkt går 3 kr till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj 2025.
Extra stark och extra viktig säck. Sopsäck K2 Premium Rosa. Rosa bandet - kampanjen i oktober månad.
Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under oktober varje år med syftet att samla in pengar till forskning, sprida kunskap om cancer och påverka beslutsfattare i viktiga frågor. Vi tar vara på det fantastiska engagemanget hos privatpersoner, företag och föreningar som finns i hela landet. Tillsammans färgar vi Sverige rosa med olika aktiviteter och samlar in pengar till svensk cancerforskning, med målet att färre ska drabbas och fler ska överleva cancer.
Pink Ribbon - Rosa Bandet heter på engelska - har sitt ursprung i USA. Först ut var Susan G. Komen Breast Cancer Foundation, som hösten 1991 delade ut rosa band till alla deltagare i sitt ”Race for the cure” i New York. Symbolen fick ett stort nationellt genomslag samma år med hjälp av bland andra Evelyn Lauder från kosmetikföretaget Estée Lauder, som började dela ut bandet i sina sminkdiskar. Det rosa bandet är i dag en internationell symbol för kampen mot bröstcancer, som varje år under oktober – den internationella bröstcancermånaden – förenar och engagerar människor över hela världen.

I lager

